onsterfelijke muis driver
stirrendeapfekatte 0_0mm@
2005-02-18 20:50:50 UTC
Ik heb een (her)opstartprobleem. Achteraf bekeken: kan best begonnen zijn
toen ik mijn muis verving. Blauw scherm (stop error 0x00000050) wordt
veroorzaakt door bestand i8042prt.sys. Dit is volgens mij een stuurprogramma
van mijn oude ps2 muis (te localiseren in eigenschappen muisstuurprogramma).

Tevergeefs heb ik het volgende geprobeerd.

1. Oude muis-installatie ongedaan gemaakt en mijn nieuwe USB Logitech
optische muis verplaatst van ps2-ingang naar usb-poort (succesvol herkend).
Het bestand i8042prt.sys heb ik daarnaast verwijderd uit map
c:\windows\system32\drivers. Na reboot wordt ie net zo mooi weer teruggezet.
Blauw scherm blijft komen. (daarom lukt volgens mij het maken van een Ghost
image niet meer; en die vind ik wel erg belangrijk!).

Cordless toetsenbord blijkt ook dat driverbestand 'i8042prt.sys' te
gebruiken.

2. Toetsenborddriver laat zich echter niet bijwerken na downloaden van
nieuwe driver vanaf website van Typhoon.

Hoe raak ik die rottige i8042prt.sys toch kwijt? Ik kom hem ook tegen in het
register maar daar durf ik niets te doen (kan wel in registry komen maar ik
weet niet eens hoe een back up hiervan te maken). Wie kan helpen?
Wouter
2005-02-19 08:56:38 UTC
Post by stirrendeapfekatte 0_0mm@
[...]
i8042prt.sys is een standaard driver in Windows XP, die moet je
niet kwijt.
Wanneer start de PC nu wel of niet op (blijkbaar start de PC
soms wel op)?
Lijkt me dat je in Apparaatbeheer de muis moet verwijderen en
opnieuw moet laten zoeken naar een muis.
stirrendeapfekatte 0_0mm@
2005-02-19 16:35:15 UTC
Als ik afsluit krijg ik het blauwe scherm (computer moet dan handmatig
uitgezet). Ik kan hierdoor geen ghost image maken. Ghost kan niet overweg
met dit probleem en maakt een beschadigde imagefile aan.

Ondanks dat de oude muis is verwijderd en de nieuwe usb-versie is
aangetroffen,
blijft i8042prt.sys problemen geven (blauw scherm bij uitzetten pc). Moet ik
ergens in de registry niet een waarde wijzigen of iets verwijderen? Ik kwam
er een
bestandje tegen met dezelfde naam.